Köpvillkor

Avtal om konto

När du handlar på m.nu ingår du avtal om att skapa konto på m.nu. På ditt konto samlas din orderhistorik och du kan se status för dina beställningar.

Betalning

Genom att bekräfta en order medges betalningsansvar för orderns innehåll samt eventuell fraktkostnad.

Privatpersoner och företag betalar sina beställningar via Collector.
Klicka här för att läsa villkor för Collector Checkout

Frakt & Leverans

Information och villkor avseende frakt och leverans finns här.

Försäljning till minderåriga

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från m punkt nu.

Öppet köp 101 dagar

Hos m.nu har du som privatkund 101 dagars öppet köp.

För oss är det viktigt att våra kunder ska känna sig trygga med sitt köp på m.nu och få möjligheten att prova produkterna och känna att de har köpt rätt produkt för sitt unika behov.

Öppet köp 101 dagar innebär att du har rätt att ångra ett köp hos oss inom 101 dagar från genomfört köp om varan och förpackning är i väsentligt oförändrat skick jämfört med när du köpte den. Självklart är det okej om du brutit eventuell plombering och testat produkten. Det behövs för att kunna utvärdera den till fullo. Vi förutsätter dock att produkten är varsamt använd/provad och inte visar tecken på slitage för att full ersättning skall utgå. Har produkten blivit skadad eller returneras i ej komplett skick har vi rätt att värdera hur mycket säljvärdet har minskat och dra bort motsvarande belopp från återbetalningen.

Öppet köp 101 dagar gäller ej presentkort. M.nu:s öppet köp 101 dagar är en utökning av den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar (se nedan) som man som konsument alltid har vid distansköp.

Observera att öppet köp ej gäller för företag.

Då hållbarhet är viktigt för oss på m.nu (och säkerligen för dig), ber vi dig fundera en extra gång på de miljö- och klimatmässiga konsekvenser en retur för med sig innan du nyttjar möjligheten till öppet köp. Har du svårt att få din produkt att fungera som du vill, kontakta gärna vår tekniska support på info@m.nu så hjälper vi dig mer än gärna.

Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot en vara vi har skickat till dig, även om förpackningen är öppnad. Observera att förpackningen ska brytas med minsta möjliga skada. Har produkten blivit skadad eller returneras i ej komplett skick så har vi rätt till att värdera hur stort säljvärdet minskat och dra bort detta belopp från returpengarna.

Innan du returnerar något till oss måste du kontakta oss för att erhålla ett returnummer. Du som kund står för kostnaden för returfrakten när du ångrar köpet.  Återlämnande av produkt skall ske senast 14 dagar efter att du kontaktat oss om att du önskar nyttja din ångerrätt. 

För att vi ska kunna identifiera returorsak för försändelsen samt ursprungsorder, fyll i och bifoga Konsumentverkets ångerblankett med din retur.

Observera att det är du som kund som ansvarar för att returen kommer fram till oss. Vi rekommenderar därför att du skickar spårbart.

Vill du förenkla returen kan du köpa en returfraktsedel av oss, som levereras till dig per e-post.
Vi återbetalar/krediterar pengarna till dig inom 10 dagar efter att returen kommit till oss.

Returer skickas till:
m punkt nu Sverige AB
Skogslyckegatan 7
587 26 Linköping

Då hållbarhet är viktigt för oss på m.nu (och säkerligen för dig), ber vi dig fundera en extra gång på de miljö- och klimatmässiga konsekvenser en retur för med sig innan du ångrar ditt köp. 

Garanti & Reklamation

Vi lämnar ett års garanti på samtliga produkter. Om du får problem med en vara måste du kontakta oss innan du skickar in produkten - vi kan i många fall ge lösningsförslag för vanliga problem. Kan vi inte lösa problemet hänvisar vi i vissa fall till tillverkarens support för mer kvalificerad felsökning och RMA-godkännande.

Observera att du måste ha fått ett returnummer från oss innan en produkt returneras.

Bor du i Sverige, Danmark eller Finland skickar vi utan kostnad ut en returfraktsedel så du slipper betala returfrakten. Väljer du att skicka en retur på annat sätt ersätter vi inte utlägg för returfrakt.

I det osannolika fallet att ett ärende skulle hamna hos ARN, Allmänna Reklamationsnämnden, följer vi deras rekommendation.

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN:
https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR:
https://ec.europa.eu/odr
 

Säkerhet & Sekretess

Vi använder https, vilket innebär att allt du gör på m.nu sker över en krypterad förbindelse. m punkt nu är även med i Trygg E-handel som är en certifiering av Svensk Distanshandel som visar att vi når upp till deras krav kring säkerhet och trygghet.

Personuppgifter

Vi har ett samarbete med Collector och använder oss av tjänsten Collector Checkout. Genom att godkänna våra köpvillkor godkänner du även villkor för användning av Collector Checkout. m punkt nu Sverige AB och Collector behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Collector Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Collectors tjänster.

För fullständig information se vår integritetspolicy som du accepterar när du handlar och skapar ett konto på m.nu

Nyhetsbrev

När du handlar hos oss prenumererar du automatiskt på vårt nyhetsbrev och ger också samtycke till att vi använder din mail-adress i marknadsföringssyfte. Du kan självklart enkelt säga upp din prenumeration när du får det första mailet.

Tryckfel

Vi reserverar oss för tryckfel, lagersaldofel och felaktigt prissatta varor. Vi förbehåller oss rätten att makulera eller korrigera felaktiga beställningar, men detta görs i största möjliga mån i samråd med dig som kund. Denna reservation gäller även för texter i nyhetsbrev.

Företagsinformation

m punkt nu Sverige AB
Skogslyckegatan 7
587 26 Linköping
Org. nr: 556871-8133
Bankgiro: 5921-3082